dimarts, 27 de novembre del 2012

No hi ha lloc per a la xenofòbia al Parlament

No faré una valoració dels resultats de les eleccions, tot i que em sembla que molta gent estarà d'acord que han estat, si més no, sorprenents. Suposo que caldrà veure què passa en les properes setmanes...Però hi ha un fet que em sembla interessant de destacar: una vegada més, PxC queda fora del Parlament català (podeu veure resum de vots aquí).
Voldria veure-hi un signe distintiu, que em permetés estar orgullosa del meu país: malgrat els números (de persones i de diners), malgrat la situació, malgrat el temps que fa que la demagògia d'aquest partit aglutina el malestar de molta gent.... Malgrat tot, no han aconseguit prou vots per obtenir un escó.

Però em fa por que, tot el què hi ha de fons, és que de sobte aquest debat ha quedat desbancat per d'altres més urgents: continua havent-hi la mateixa quantitat de gent que pensa que la solució als mals (o almenys a bona part d'ells) passa per fer fora aquells que han arribat més tard. De fet, és francament trist que, amb la que cau, encara hi hagi 60.095 persones que pensen que, per sobre de tot, "primer els de casa". La CUP  entra amb tres escons, amb poc més del doble de votants.
Que el partit xenòfob (o explícitament xenòfob) no tingui lloc al Parlament de Catalunya és una bona notícia. La mala notícia és que hagi obtingut 60.000 vots, i que  la primera vegada que no es parla d'immigració en la campanya electoral és només perquè hi ha coses més urgents a l'agenda política. Tinc poca confiança en què hagi canviat gran cosa.... però tot i així celebro que quedin fora.

Marta Casas 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada