Ja he anat publicant algunes de les activitats desenvolupades en el marc del projecte Khoreia, el projecte de música en comunitat i per a la inclusió que desenvolupem des de fa anys a l'Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu.
Fins el curs passat, vam treballar plegades en aquest projecte amb la Júlia Camprubí, la meva fantàstica companya de música, que enguany ha canviat de centre per acostar-se una mica més a casa. I justament a finals del curs passat vam tenir l'oportunitat d'escriure un article sobre com hem aplicat els principis del DUA (Disseny Universal de l'Aprenentatge) a la nostra coral: com hem anat identificant les barreres que podien dificultar la participació de l'alumnat en el projecte i com hem anat trobant maneres de reduir-les. Sovint més des de la intuïció i el sentit comú que des de la teoria, i sempre amb la col·laboració d'altres companys i companyes del centre.
El procés d'escriure l'article ha estat una molt bona oportunitat de reflexionar plegades, de posar consciència sobre aquells aspectes que a partir d'ara tenim clar que hem d'anar replicant, i de continuar aprenent juntes. I també una bona manera de tancar aquesta etapa treballant plegades compartint el que hem fet i el que hem après.
Podeu trobar l'article a la Revista Graó 12-18, núm. 2 de setembre de 2024: "Khoreia: música en comunitat i per a la inclusió".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada