divendres, 8 de febrer del 2013

Descobrint Elisa Roche

Recentment he descobert la figura d'Elisa Roche (vaig de tard), considerada la principal representant a Espanya en Orff-Shulwerk (el mètode pedagògic creat als anys 30 per Carl Orff per a l'ensenyament de la música; podeu trobar-ne més informació a la pàgina de l'associació Orff-España) i una figura revolucionària de l'educació musical ("mare" de la reforma de la LOGSE, que introdueix la música en l'educació reglada a Espanya).
Estic col·laborant en un projecte meravellós (amb totes les lletres) que ja us explicaré properament (deixeu-me mantenir uns dies el secret, per acabar d'enllestir detalls). El cas és que, pel camí, ha aparegut l'obra de l'Elisa, recopilada en un llibre publicat l'any 2010: El secreto es la pasión (el nom sol ja m'entusiasma). Amb perles com la que comparteixo amb vosaltres. Quan li van demanar quin consell donaria a un infant que comença a estudiar música, va contestar: 
A un niño creo que no hay que decirle nada. Hay que hacer música con él de tal manera que no la abandone nunca.

Em sembla la manera més simple i bonica d'explicar la importància, en educació, de generar vivències que donin sentit als aprenentatges. Ja tinc una altra autora de referència!

Marta Casas





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada