dimarts, 13 de març del 2012

Acudit pendent: racisme a les aules

Em mirava el video del debat de la setmana passada a Reus (vegeu el darrer post) i m'he adonat que durant la meva intervenció vaig prometre un acudit que llavors no vaig explicar. I perquè no sigui dit que no compleixo, aquí el teniu.

Després del pati, la mestra de parvulari pregunta als nens:
- A veure, Maria, que has fet al pati?
- He jugat amb la sorra amb en Jordi i en Mohamed.
- Molt bé! Doncs escriu "sorra" a la pissarra i ja podràs anar a jugar. I tu, Jordi, què has fet al pati?

- Jo he jugat a la sorrera amb la Maria i en Mohamed, i tenia una pala.
- Molt bé! Doncs escriu "pala" a la pissarra i ja podràs anar a jugar. I tu, Mohamed, què has fet al pati?
- Jo volia jugar amb la Maria i en Jordi, però no em deixaven i m'han tirat sorra al cap.
- Vaja! Això és un cas flagrant de racisme a les aules! Doncs a veure, Mohamed, escriu a la pissarra "això és un cas flagrant de racisme a les aules" i després podràs anar a jugar amb la resta.


Me'l va explicar el meu germà músic i em va semblar simplement genial. No us recorda a allò que explica tan bé la Núria Vives (vegeu Racisme als centres educatius) del racisme institucional?

Marta Casas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada